Paper 53

Skab illustrationer og flotte skitser med Paper 53.
Paper er en tegne/skitsebog i kort forstand. En samling af bøger med blanke sider, hvori man kan tegne og skrive. Det der gør Paper til noget særligt efter min mening er de værktøjer der følger med, for dem har jeg ikke set magen til andre steder, og de giver et helt specielt illustrativt udtryk som jeg mener kan være særlig god i skolen. “Værktøjskassen” er et lille sæt bestående at 4 penne og en pensel, og kun 9 farver og koster 45 kr.. I gratisversionen har man kun adgang til en enkelt blækpen. Resten skal man købe sig til. Hvis man fortryder noget på sit “værk” bruger man bare fingrene (to) til at rulle tilbage med. Svært at forklare, det skal nok prøves. Ulempen er at man ikke kan dele en hel bog, men kun en side af gangen. Til gengæld kan man både maile, gemme i kamerarullen, twitte, og sende til Facebook eller Tumblr.
Det der gør Paper til noget særligt er sit specielle udtryk gennem de værktøjer der nu er til rådighed. Det er meget simpelt og samtidig meget stilfuldt. Det lette udtryk gør at man som elev, når man skal lave en tegning, bliver nødt til at være meget bevidst om hvad man vil formidle, og bliver man også presset til at eksperimentere med farver og kombinationen af værktøjerne.  I den sidste opdatering har man nu også fået en mulighed for at blande farver, det koster dog ekstra. Man vil opleve at ret få virkemidler vil kunne betyde rigtig meget, og dét er en vigtig pointe både i billedkunstundervisningen og i medieundervisningen. Man meget nemt kan skabe små illustrationen til at bruge alle mulige andre steder i andre produktioner til på iPaden.

Paper 53 kan findes her i iTunes